فروشگاه اینترنتی قسطچی

لپ تاپ مخصوص رندرینگ

رندرینگ به مرحله‌ای از خلق یک اثر گرافیکی یا فیلم ، انیمیشن و بازی سازی و یا معماری و مدل سازی گفته می‌شود بیشتر این مرحله در پایان پروژه و برای خروجی گرفتن است.در اصل لپ تاپ مخصوص رندرینگ باید همه خصوصیات یک لپ تاپ عالی را داشته باشد یعنی از نظر سخت افزار بهترین لپ تاپ باشد چون رندرینگ هم مثل اجرای یک بازی روز دنیا کار سنگینی برای رایانه محسوب می‌شود.
ما در عملیات رندر گرفتن یک اثر اعم از تصویر یا فیلم و بازی و انیمیشن را با لپ تاپ خلق می کنیم.
در ادامه با قسطچی همراه باشید تا با خصوصیات یک لپ تاپ مناسب رندرینگ بیشتر آشنا شوید.

لپ تاپ مخصوص رندرینگ

صفحه نمایش لپ تاپ مخصوص رندرینگ

درباره نمایشگر لپ تاپ بین کارشناسان و گرافیست های مطرح دنیا دو نوع سلیقه و نظر وجود دارد .
بعضی از کارشناسان معتقدند که نمایشگر باید از نظر کنتراست و رنگ ها بالاترین کیفیت را داشته باشد .
و بعضی دیگر هم معتقدند که باید صفحه نمایش مشابه نمایشگری باشد که کاربران و مخاطبان از آن استفاده می‌کنند.
نمایشگرهای OLED می‌توانند یکی از بهترین گزینه ها برای یک لپتاپ مخصوص رندرینگ باشند چرا که هم کنتراست و دقت رنگ قابل توجه ای دارند و هم رنگ مشکی را مشکی‌تر نشان می‌دهند.
در این نوع نمایشگرها هر پیکسل بصورت جداگانه نور ایجاد می‌کند و از نور زمینه استفاده نمی‌کند.
نمایشگرهای IPS هم گزینه مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی و مالتی مدیا هستند.
فقط توجه داشته باشید که صفحه نمایش های TN مناسب این کار نیستند.

حافظه رم لپ تاپ رندرینگ

رم حافظه کوتاه مدت لپتاپ و رایانه است و وظیفه کمک به پردازنده یا CPU را دارد.در اصل اطلاعاتی که در عین استفاده از نرم افزار ها و فعالیت، به سرعت قرار است به پردازنده برسد را در خود ذخیره می‌کند.
حافظه رم مدام تبادل اطلاعات انجام می‌دهد پس در سرعت عملکرد رایانه و لپتاپ شما تاثیر زیادی دارد.
برای رندر و ویرایش فیلم با کیفیت بالا ( ۴k و ۸K ) و یا نرم افزارهای سنگین ،شما حداقل به ۱۶ گیگابایت رم احتیاج دارید اما اگر دوست دارید که عملکرد روان تری داشته باشید پیشنهاد قسطچی به شما داشتن حداقل ۳۲ گیگابایت رم است.
البته اگر انتخاب بین این دو برای شما سخت است می‌توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که ۱۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشد اما قابلیت ارتقا به ۳۲ را داشته باشد تا اگر موقع فعالیت به مشکل خوردید بتوانید
لپ تاپ را ارتقا دهید.
در ضمن فقط حجم رم نیست که در عملکرد آن حائز اهمیت است پهنای باند رم هم از اهمیت بالایی برخوردار است چون سرعت انتقال اطلاعات را افزایش می‌دهد.
در حال حاضر ( آبان ماه ۱۴۰۱ ) بیشترین پهنای باند را حافضه های DDR5 با پهنای باند ۴۸۰۰ مگاهرتز دارند.

هارد لپ تاپ

هارد یا حافظه ذخیره سازی لپ تاپ یکی دیگر از مهمترین قسمت های رایانه یا لپ تاپ شماست.
نسل آخر حافظه ها یعنی حافظه های SSD از سرعت بسیار بالاتری نسبت به حافظه های قدیمی تر یعنی HDD دارند.در ضمن هارد های SSD از مقاومت بیشتری در برابر جابجایی یا ضربه های احتمالی دارند و از اطلاعات شما به خوبی نگهداری می‌کنند.
برای فعالیت رندرینگ باید از لپ تاپ با هارد SSD استفاده کنید.البته می‌توانید از هارد SSD برای نصب ویندوز و نرم افزارها استفاده کنید چون سرعت بالاتری دارد و از هارد HDD  برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل های پروژه ها در کنار هم می‌توانید استفاده نمایید.چون قیمت هارد HDD نسبت به SSD به مراتب پایین تر است و می‌توانید با قیمت مناسب تر هارد حجم بالاتری برای ذخیره و نگهداری از اطلاعات خود داشته باشید.
توجه داشته باشید که برخی لپ تاپ ها قابلیت استفاده از دو هارد همزمان را دارند و برخی این قابلیت را ندارند که در این حالت شما می‌توانید به جای DVD ROM که این روزها با پیشرفت تکنولوژی استفاده کمتری دارد و با تهیه براکت هارد مخصوص لپ تاپ مدنظر از دو هارد بصورت همزمان استفاده کنید.

پردازنده مخصوص لپ تاپ رندرینگ

پردازنده یا CPU یکی از قسمتهای بسیار مهم لپ تاپ یا رایانه است چون در واقع مانند مغز انسان کل سیستم و قطعات لپ تاپ را کنترل و مدیریت می کند.پردازنده در اصل دستور شما را به قطعات دیگر منتقل می کند.هنگام رندرگیری یا بازی کردن CPU دستور رندر را به کارت گرافیک منتقل می کند و در همان زمان اگر وب گردی داشته باشید پردازنده کار پردازش را انجام می دهد.
نرم افزارهای رندرینگ عملکردهای متفاوتی با هم دارند بعضی فقط از CPU استفاده می کنند و برخی در کنار بردازنده از کارت گرافیک هم کمک می گیرند.اما به هرحال این موضوع چیزی رو تغییر نمیدهد و لپ تاپ مخصوص رندرینگ باید پردازنده یا CPU قدرتمندی داشته باشد.
در حال حاضر و در آبان ماه ۱۴۰۱ آخرین نسل پردازنده های شرکت AMD سری ۷۰۰۰ و نسل آخر پردازنده های intel سری ۱۲ هستند.که هم فناوری مدرن و بروزی دارند و هم قدرت مناسب برای رندرینگ را دارند.
در ضمن در پردازنده ها بجز سری ساخت باید به تعداد هسته های به کار رفته در آنها هم توجه کرد که بیشتر بودن این موضوع تاثیر موثری در روند رندرینگ دارد.

کارت گرافیک لپ تاپ رندرینگ

کارت گرافیک جریان متفاوت تری در لپ تاپ دارد.اکثر لپ تاپ ها به طور معمول از کارت گرافیک پیش فرض و یکپارچه که معمولا از برندهای intel و AMD هستند استفاده میکنند . این کارت گرافیک برای رندرینگ قدرت کافی را ندارند و برای مصرف روزمره مناسب هستند.
ولی در لپ تاپ های مخصوص رندرینگ از یک کارت گرافیک مجزا در کنار کارت گرافیک یکپارچه استفاده می شود.
پیشنهاد قسطچی به شما برای کارت گرافیک سری ۶۰۰۰ از برند AMD Radeon و انویدیا RTX است.و همچنین کارت گرافیک های انویدیا GTX و انویدیا کوادرو هم گزینه های مناسبی برای رندرینگ هستند.
در نرم افزارهایی مثل پریمیر اگر کارت گرافیک دارای CUDA باشد در رندرگیری موثر است که اکثرا مدل های کارت گرافیک های NVIDIA دارای این تکنولوژی هستند.
کارت گرافیک های مستقل و مجزای MX گزینه مناسبی برای رندرینگ نیستند.

امیدواریم این مطلب براتون مفید و کاربردی بوده باشه و برای خرید انواع لپ تاپ با کاربری های مختلف و برندهای متفاوت با بهترین قیمت و بصورت نقد و اقساط روی تصویر زیر کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل