فروشگاه اینترنتی قسطچی

تفاوت آیفون اکتیو و نات‌اکتیو

دوستانی که علاقمند به استفاده از گوشی های هوشمند کمپانی اپل هستند قطعا با واژه های Active  و Not Active آشنایی دارند.
اما تفاوت آیفون اکتیو و نات‌اکتیو چیست؟
در ادامه با قسطچی همراه باشید تا با این دو واژه در دنیای گوشی های هوشمند آیفون بیشتر آشنا بشویم.

اکتیو و نات اکتیو بودن در گوشی های آیفون به چه معناست؟

گوشی های آیفون همگی بصورت نات اکتیو وارد بازار می‌شوند و بعد از اولین اتصال به اینترنت بصورت خودکار اکتیو می شوند.
دلیل اصلی این موضوع این است که گارانتی محصول از زمان استفاده شروع شود که البته این مورد در کشور ما مهم نمی باشد و چون گارانتی اپل در ایران فعال نیست.
میشه گفت آیفون اکتیو یعنی اینکه گوشی حداقل یک بار روشن شده باشد و کاملا پلمپ نباشد.اما گوشی آیفون نات اکتیو یک بار هم به اینترنت متصل نشده یا در اصل گوشی کاملا نو می باشد.

همه چیز درباره آیفون های اکتیو یا فعال

شرکت اپل به دلیل تحریم ها نمی تواند محصولات خود را به طور مستقیم در بازار ایران عرضه کند برای مثال این موضوع را از آنجا که با شماره های ایران برای ساخت اپل آیدی نمی شود اقدام کرد، می توان متوجه شد.
به همین دلیل وارد کنندگان آیفون مجبورند گوشی های ساخته شده با مقصد چین یا سنگاپور را وارد کشور کنند که باعث بروز موضوع پارت نامبر می شود.
پارت نامبر سنگاپور یعنی این گوشی برای کشور سنگاپور تولید شده و حالا وارد ایران شده است.
وارد کنندگان می گویند که هر کشور تا حد مشخصی می تواند محصولات خود را به کشورهای دیگر بفروشد. یعنی مثلا سنگاپور یا چین بیشتر از حد تعیین شده نمی توانند محصولات اپل را به ایران صادر کنند.
اپل با این کار وارد کنندگان را ترغیب می کند تا گوشی ها را در کشور مبدا فعال کنند.مثلا وارد کنندگان آیفون ۱۳ را اول در چین فعال میکند و بعد به بازار ایران ارسال کنند تا باعث بروز مشکل بین اپل و چین نشوند و این موضوع باعث می‌شود تا اکثر گوشی های آیفون وارد شده به ایران اکتیو یا فعال شده باشند.

آیفون اکتیو

 

آیفون اکتیو یا نات اکتیو؟! کدوم بهتره؟

طبق توضیحاتی که دادیم متوجه شدیم که آیفون اکتیو حداقل یکبار روشن شده است و این محصولات نو هستند.
اما موضوعی که در این بین مطرح است، این است که راهی برای تشخیص گوشی های کارکرده و دست دوم و گوشی های اکتیو شده نو وجود ندارد. آیفون ۱۳ سری اول در شهریور ۱۴۰۰ معرفی شدند و بعد وارد بازار شدند اگر در آبان ۱۴۰۰ آیفون ۱۳ اکتیو می‌خریدید احتمال دست دوم بودن آن خیلی کم بود ولی در حال حاضر یعنی آذر ماه ۱۴۰۱ اگر آیفون ۱۳ اکتیو تهیه کنید احتمال استوک بودن آن کم نیست و در اصل گوشی های استوک و دست دوم بیشتر شده و تشخیص آنها از گوشی نو سخت تر شده است.
با این شرایط سوالی که پیش می‌آید این است که خرید آیفون اکتیو بهتر است یا نات اکتیو؟
راه اول این است که شما آیفون Not Active تهیه کنید و خیال خود را از این بابت راحت کنید و یا اینکه آیفون Active با قیمت کم تر تهیه کنید.
اگر قصد خرید آیفون اکتیو داشتید سعی کنید از فروشگاه ها یا وبسایت های معتبر این کار را انجام دهید.
برای خرید انواع گوشی هوشمند یا آیفون اکتیو و نات اکتیو با خیال راحت می‌توانید به وبسایت قسطچی مراجعه کنید و با خیال راحت خرید کنید.

 

 

چگونه تشخیص دهیم آیفون اکتیو است یا نات اکتیو؟

اول اینکه اگر میخواهید اکتیو یا نات اکتیو بودن آیفون را تشخیص دهید حتما لزومی به باز کردن پلمپ دستگاه نیست.پس حتما نیاز به روشن کردن دستگاه نیست.و شماره سریال روی جعبه برای دانستن این موضوع کفایت می کند.
برای تشخیص این موضوع نیاز است که شما به قسمتی از سایت اپل مراجعه کنید.
به این لینک مراجعه کنید >>>>    https://checkcoverage.apple.com/
س
پس شماره سریال آیفون مد نظر را در کادر مربوط وارد نمایید و بعد گزینه Continue را بزنید.
در صفحه بعدی اگر پیامی با تیک سبز به شما نشان داده شد یعنی آیفون شما قبلا اکتیو شده و تاریخ اکتیو را نیز نشان می دهد.
ولی اگر آیکون علامت تعجب زرد نشان داده شد یعنی آیفون شما نات اکتیو می باشد.و با گزینه Please activate your device مواجه می شوید.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل