فروشگاه اینترنتی قسطچی

تمیزکردن صفحه تلویزیون

تلویزیون‌ها و مانیتور‌های امروزی حساسیت و ظرافت بیشتری نسبت به نمایشگرهای قدیمی دارند.و همچنین قیمت به مراتب بالاتری هم دارند که اگر در نگهداری آنها دقت کمتری داشته باشیم باعث آسیب به نمایشگر یا سخت افزار تلویزیون می‌شویم.صفحه تلویزیون در اصل مهمترین قسمت تلویزیون است و تمیزکردن صفحه تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است چون اگر این کار به درستی انجام نشود می‌باعث افت کیفیت نمایش صفحه و بعضا آسیب به صفحه تلویزیون شود.
در ادامه با قسطچی همراه باشید تا با اصول تمیزکردن صفحه تلویزیون و مانیتو بیشتر آشنا بشویم.

تمیز کردن صفحه تلویزیون

برای تمیزکردن صفحه تلویزیون به ابزاری مثل دستمال مناسب و مایع تمیزکننده احتیاج دارید.

ویژگی های دستمال مناسب برای تمیزکردن صفحه تلویزیون

اول اینکه فراموش نکنید دستمالی که برای تمیزکردن صفحه تلویزیون در نظر می‌گیرید را برای مصارف دیگر خانه استفاده نکنید.
پدهای ساینده ، روزنامه یا دستمال کاغذی وسیله های مناسبی برای این کار نیستند .
حوله های آشپزخانه هم گزینه مناسبی برای نظافت صفحه تلویزیون یا مانیتور نیستند چون این حوله ها بیشتر برای گرفتن آب و رطوبت از روی دست ساخته شده اند و امکان دارد شفافیت صفحه نمایشگر را از بین ببرند و یا ایجاد خط و خش کنند.
دستمال مد نظر نباید زبر و خشک باشد تا موجب بروز خط و خش روی صفحه نشود و در عین نرمی و لطافت بهتر است برجستگی خاصی هم نداشته باشد.
بهترین گزینه دستمال های میکروفایبر و نانو موجود در بازار هستند.

محلول یا مایع تمیزکننده صفحه تلویزیون

برای تمیزکردن صفحه تلویزیون بهترین گزینه استفاده از اسپری مخصوص تمیزکننده صفحه تلویزیون است.
هرگز از شیشه‌شور ،الکل ، استون ، تولوئن یا آمونیاک و از این قبیل مواد استفاده نکنید چون باعث کدر شدن یا آسیب به صفحه نمایش می‌شوند.
آب شیر دارای مواد معدنی ، نمک های محلول و رسوب است که گزینه مناسبی برای تمیزکردن صفحه تلویزیون نمی‌باشد ولی از آب مقطر می‌توانید استفاده کنید.

اصول تمیزکردن صفحه تلویزیون

۱ – قبل از هر کاری تلویزیون یا مانیتور را خاموش کنید و از پریز برق جدا نمایید.و برای اینکه کثیفی و لکه ها بهتر دیده بشوند از برق بکشید.
اصلا موقع روشن بودن ،برای تمیزکردن صفحه تلویزیون اقدام نکنید، چون پیکسل ها ایجاد گرما می‌کنند و می‌توانند باعث ایجاد اتفاقی غیر قابل بازگشت شوند.

۲ – دستمال و محلول یا مایع تمیزکننده مدنظر خود را طبق توضیحات بالا تهیه کنید.استفاده از دستمال یا محلول غیر مناسب باعث از بین رفتن لایه های روی صفحه LCD می‌شوند.

۳ – مایع تمیزکننده یا محلول مدنظر را روی دستمال اسپری کنید و از اسپری کردن محلول بصورت مستقیم به صفحه تلویزیون جدا خودداری کنید چون آسیب جدی به تلویزیون شما وارد خواهد کرد.

۴ – دستمال را بصورت افقی یا عمودی و با یک فشار خیلی کم و کنترل شده روی صفحه نمایشگر بکشید.
تمیزکردن صفحه بصورت دایره ای بدلیل اینکه رگه ایجاد می‌کند روش مناسبی برای این کار نیست.

۵ – از فشار آوردن به صفحه جدا خودداری نمایید چون می‌تواند باعث سوختن پیکسل ها شود.اگر کثیفی یا لکه ای مقاوم بود با فشار بیشتر برای از بین بردن آن تلاش نکنید و از محلول رقیق تر یا بیشتر استفاده کنید.

۶ – تمیز کردن گوشه های صفحه نمایش را فراموش نکنید. گوشه های نمایشگر محل مناسبی برای جمع شدن تدریجی جرم و رطوبت هستند.

۷ – بعد از تمیزکردن صفحه نمایش با یک دستمال تمیز نرم و لطف رطوبت موجود را گرفته و نمایشگر را خشک کنید . خشک کردن و گرفتن رطوبت بعد از نظافت تلویزیون بسیار مهم است پس حتما این مرحله

۸ – بهتر از بعد از گذشت پانزده یا بیست دقیقه ، تلویزیون را روشن کنید تا رطوبت روی صفحه کاملا خشک شده باشد.

برای مشاهده ویدیوی توضیح مختصر درباره تمیزکردن صفحه تلویزیون و مانیتور کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشه و برای خرید انواع تلویزیون با برندهای مختلف و گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا بصورت

نقد و اقساط به وبسایت قسطچی مراجعه کنید . 

خروج از نسخه موبایل